sobota, 15 listopada 2014

Książki na jesienne i zimowe wieczory.

Pewnie wiele z was zauważyło już że bardzo lubię czytać książki. Jako że jest już jesień no i prawie zima postanowiłam że zrobię listę książek na jesienny i zimowy wieczór. Będę to książki które kojarzą mi się z zimą lub jesienią albo te  które czytałam jesienią i zimą i te które mają tą zimowo-jesienną atmosferę.


1. Harry Potter - J.K Rowling
Chyba każdy o tej książce słyszał, co? To przecież klasyk. To jedna z moich ulubionych książek a każdą z części czytałam więcej niż 2 razy. No może więcej niż 3 razy. Ta książka ma taką przyjemną zimową atmosferę, szczególnie kiedy uczniowie Hogwartu spędzają święta w Hogwarcie. Polecam tą książkę! Nie będziecie żałować. 

2.  Wybrani - C.J Daugherty 
Czytałam tą książkę jesienią, i bardzo przyjemnie mi się ją czytało. " Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. " Nie chcę się za bardzo rozpisywać ale ta książka jest godna polecenia. 


3. Ania z Zielonego Wzgórza - Lucy Maud Montgomery 
Jest to ciepła, radosna i mądra powieść.  To także jest klasyk napisany około 100 lat temu. Tylko dlatego że ta książka nie jest nowoczesna, i napisana została dawno temu nie znaczy że wcale nie jest fajna. Ania to bardzo oryginalna dziewczynka. Bardzo polecam tą książkę. 
 

4. Zostań, jeśli kochasz - Gayle Forman
Ja czytałam tą książkę jeszcze wczesną jesienią i myślę że jest ona idealna na bardziej zimowy wieczór jako że akcja dzieje się w zimie. "Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?
Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie."


5.  Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare
To jest prequel książki Dary Anioła. Jednak ja uważam że ta trylogia jest sto razy lepsza po mimo że lubię obie książki. "Magia jest niebezpieczna, ale miłość jeszcze bardziej. Kiedy szesnastoletnia Tessa Gray pokonuje ocean, żeby odnaleźć brata, celem jej podróży jest Anglia za czasów panowania królowej Wiktorii. W londyńskim Podziemnym Świecie, w którym po ulicach przemykają wampiry, czarownicy i inne nadnaturalne istoty, czeka na nią coś strasznego." 


6. Igrzyska Śmierci - Suzanne Collins. 
Większość was pewnie słyszała o tej trylogii, niektórzy pewnie widzieli film jednak polecam wam też książkę. Niedługo wychodzi ostatnia część film Kosogłos. Oczywiście idę do kina. Jeśli lubicie książki o walce i miłości to bardzo bardzo polecam wam tą wspaniałą książkę!


7. Atramentowe Serce - Cornelia Funk

Pamiętam że dostałam tą książkę właśnie na święta. Jeśli szukasz czegoś lekkiego a zarazem tajemniczego to bardzo polecam tą książkę! To jest piękna, magiczna opowieść pełna kolorowy i zachwycających bohaterów. "Atramentowe serce" opowiada o dziewczynce, której ojciec (Mo) posiada szczególną moc: czytając książkę na głos, potrafi powołać do życia jej bohaterów. Kiedy nikczemny władca i banda opryszków z dziecięcej bajki porywają Mo, jego córka wraz ze swymi przyjaciółmi – prawdziwymi i zmyślonymi – rusza na ratunek.

 

8. Gwiazd naszych wina - John Green 
Każdy pewnie słyszał o tej książkę. Ja czytałam ją dość dawno temu, chyba w styczniu i bardzo poruszyła mnie ta opowieść. "Szesnastoletnia Hazel choruje na raka i tylko dzięki cudownej terapii jej życie zostało przedłużone o kilka lat. Jednak nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół, nie funkcjonuje jak inne dziewczyny w jej wieku, zmuszona do taszczenia ze sobą butli z tlenem i poddawania się ciężkim kuracjom. Nagły zwrot w jej życiu następuje, gdy na spotkaniu grupy wsparcia dla chorej młodzieży poznaje niezwykłego chłopaka" 


9. Opowieści z Narni - C.S Lewis
Całą tą serie dostałam na święta! Oglądałam też film i czytałam książek. Idealna świąteczna atmosfera. To książka mojego dzieciństwa. Bardzo ją polecam. :) 

  

10. Rodzina Casteel - V.C Andrews
Jak ja uwielbiam tą pisarkę! Przeczytałam całą jej serie "Kwiaty na poddaszu" i to jedna z moich ulubionych książek ale w tym poście polecam wam serie "Rodziny Casteel." Po prostu świetnie się ją czyta w jesienny albo nawet zimowy wieczór. "Ze wszystkich rodzin zamieszkujących niegościnne dzikie wzgórza Casteelowie są najbiedniejsi i najbardziej pogardzani. Heaven Leigh Casteel jest w swojej rodzinie wyjątkiem. Jakimś cudem ta bystra, ładna dziewczyna, chodząca w łachmanach, żyjąca w wiecznym brudzie i głodzie, terroryzowana przez okrutnego ojca i zmuszana do bezustannej harówki przez macochę, potrafi ocalić marzenia i nadzieję na lepsze życie. " 


11. Rywalki - Kiera Cass.
"Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer."
Co by tu powiedzieć? Ta seria strasznie wciąga! Polecam ją z całego serca. 11/10! 


12. Charlie - Stephen Chbosky
Jeśli masz dość serii, trylogii to polecam wam tą krótką ale wciągającą książkę. 
"Książka ma formę listów pisanych do nieznanego przyjaciela przez nastolatka imieniem Charlie, nieśmiałego i wycofanego, choć niezwykle inteligentnego i wrażliwego ucznia pierwszej klasy liceum w Pittsburgu. Chłopak pisze o swoich pierwszych miłosnych doświadczeniach, relacjach w rodzinie, narkotykach i akceptacji." Polecam także film!


13. Delirium - Lauren Oliver 
„Mówili, że bez miłości będę szczęśliwa. Mówili, że lekarstwo na miłość sprawi, że będę bezpieczna. I zawsze im wierzyłam. Do dziś. Teraz wszystko się zmieniło. Teraz wolę zachorować i kochać choćby przez ułamek sekundy, niż żyć setki lat w kłamstwie. Czy gdyby miłość była chorobą, chciałbyś się wyleczyć?
Lena żyję w świecie w której miłości jest uznawana za chorobę, jednak wszystko się zmienia gdy spotyka Alexa. " Jezu jak ja kocham tą książkę! Polecam wam ją gorąco szczególnie na zimne dni. 

14. Pałac północy - Carlos Ruiz Zafon

  "Kalkuta, 1932. Ben, wychowanek sierocińca St. Patrick, skończył już 16 lat - podobnie jak jego przyjaciele, będzie musiał opuścić dom dziecka i się usamodzielnić. W dniu pożegnalnej imprezy poznaje swoją rówieśniczkę Sheere i zabiera ją do Pałacu Północy na spotkanie tajnego stowarzyszenia, które założył wraz z przyjaciółmi. Nagle wszystko się zmienia"  Bardzo fajna, lekka książka. Polecam. 
 
15. Złodziejka książek - Markus Zusak
"Łącząca realizm z magią opowieść o dorastaniu dziewięcioletniej dziewczynki, która wysłana zostaje do rodziny zastępczej w Niemczech w czasach II wojny światowej. Dzięki swej jedynej pasji, książkom wykradanym skąd się da, odkrywa niesamowity świat, który pozwala przetrwać jej samej i jej bliskim." 
 Bardzo podobała mi się ta książka. Miała w sobie coś magicznego, bardzo mnie wciągnęła. Zrobiłam o niej nawet recenzje zapraszam - Click 


Oto moja lista piętnastu książek na zimne wieczory. I co, znaleźliście coś dla ciebie?

55 komentarzy:

  1. trzynastej nie znam, a z opisu szalenie mi się spodobała, więc zaczynam jej szukać. ;) bo resztę to w większości znam i sama często czytam, szczególnie HP, którego zawsze w okolicach Świąt sobie przypominam, bo w domu mam całą serię. :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o If I stay, to jestem zakochana po uszy w filmie !
    Jest to najlepsza książka i film zarazem w moim życiu :)

    Pozdrawiam - Carly blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie przeczytać ,,zostań, jeśli kochasz'', bo pis naprawdę mnie zaciekawił. Coś czuję, że ta książka będzie dla mnie idealna ;)

    ♥ www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com ♥
    klikniesz u mnie w link do sweterka? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Harry Potter to książka mojego dzieciństwa i mogę do niej bardzo często wracać i nigdy mi się nie znudzi. ;)

    Pozdrawiam!
    lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. najcudowniejszymi książkami, które przeczytałam była seria 'Wybrani', nie mogę doczekać się na kolejną część <3 ale polecam również 'Akademię Wampirów' <3

    http://lilyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja z tego przeczytałam jedynie Opowieści z Narnii i Anię z zielonego wzgórza (jedyne lektury, które mi się spodobały) oraz jedną część Harrego Pottera, ale nie wiem kompletnie którą. Od pewnego czasu zbierałam się do przeczytania Gwiazd Naszych Wina i Zostań, jeśli kochasz, ale po twoich opisach mam ochotę przeczytać je natychmiast. Ciekawie też zapowiada się Złodziejka książek, Charlie i Wybrani. Dziękuję, dzięki tobie będę miała co czytać.

    Pozdrawiam Karolina (grumpyy-blog)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Harrego Pottera kocham, Zostań jeśli kochasz byłam z klasą na filmie,polecam. Gwiazd Naszych Wina również czytałam, a książka mnie wzruszyła. Z racji tego że bardzo lubię czytać, na pewno sięgnę po kilka tytułów które wymieniłaś :)

    http://natasiak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam czytać książki! Dzisiaj kupiłam ''Gwiazd naszych wina'', bo właśnie czytałam sporo recenzji na różnych bloga i wszystkie były pozytywne, więc skusiłam się.
    Polecam Ci ''Ostatnia spowiedź'' genialna jest!

    Pozdrawiam, http://mojswiat9893.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam że jest książka "Zostań, jeśli kochasz" *.* Muszę koniecznie ją kupić! Dzięki :))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Harry'ego Pottera bardzo polecam, kto jeszcze jakims cudem nie przeczytal, hahahaha :D.

    ZAPRASZAM NA KONKURS! DO WYGRANIA POST PROMOCYJNY na moim blogu! :)
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Igrzyska śmierci!! <33
    Czekam na premierę 3 części filmu *;*
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś czytałam książki Harry Potter :) Super podałaś spis ciekawych książek :)
    Zdecydowanie jest to super post, przyda się w wybieraniu książki na długie jesienne i zimowe wieczory ;)
    Pozdrawiam! :) :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość czytałam :3 Ale z chęcią odświeżę sobie je :D

    OdpowiedzUsuń
  15. serię dary anioła bardzo lubię i polecam, podobnie jak igrzyska i jeżycjadę musierowicz:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Większość książek czytałam.
    Swoją miłość do czytania zaczęłam właśnie od Ani z Zielonego Wzgórza. ^-^
    A niedawno skończyłam czytać Gwiazd Naszych Wina.

    http://my-mmortal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam Igrzyska Śmierci, Zostań jeśli kochasz, Gwiazd naszych wina i Charlie. Świetne książki na jesienne/zimowe wieczory. :D Właśnie mam zamiar przeczytać Harrego Pottera. :D Na pewno z jakiejś Twojej propozycji skorzystam. ;)

    http://daarson.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Gwiazd naszych wina jest super-czytałam jako jedyną :)
    klik?
    http://suzies-drawings.blogspot.com/2014/11/11-11-2014.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Harry Potter i Opowieści z Narnii to są książki,które zawsze czytam w okresie jesienno-zimowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zostań jeśli kochasz i gwiazd naszych wina. Super książki bardzo mi się spodobały i są moimi faworytami.
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo zaciekawił mnie tytul Zostan jesli kochasz. Nigdy wczesniej tego nei oglądałam ale teraz zachęciałas mnie do przeczytania :)

    Zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jak skomentujesz :)
    http://kwiatowy-urok.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Igrzyska śmierci ponad wszystko !

    http://zoeyblack.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. złodziejka książek piękna książka :)

    Zapraszam do mnie!;)
    http://diamond-panda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. sądzę, że kilka ostatnich pozycji przypadłoby mi do gustu, choć wolę... cięższą literaturę :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Gwiazd naszych wina, najlepsza książka. ^^ obserwacja za obserwacje? Odpowiedz u mnie :) agatabloginlovewithdreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wiele z tych pozycji nie jest mi obca. I są to naprawdę świetne książki. Co do reszty polecanych przez Ciebie to muszę je koniecznie nadrobić! :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Hm... Od jakiegoś tygodnia czaję się na Rywalki, bo ciągle gdzieś napotykam tą nazwę i na kolejną część Diabelskich maszyn. Chociaż " Zostań, jeśli kochasz" też mnie korci. XD

    http://palinablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. opisałaś połowę książek które czytałam ;) mega fajnie czytało się ten post
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. awww *.* Tyle fajnych książek, kilka z nich miałam właśnie zamiar przeczytać.
    Bardzo fajne propozycje, skoro polecasz to na pewno się skuszę na którąś z nich :)

    http://diyworldd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja za to wolę Dary Anioła od Diabelskich Maszyn :)

    http://voanni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne tytuły - niektóre już czytałam, np. Harrego Pottera, a w najbliższym czasie mam zamiar przeczytać "Gwiazd naszych wina", bo dużo moich znajomych się tym zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ,,Rywalki'' i ,,Zostań jeśli kochasz'' to najlepsze książki na świecie!!! :) ♥♥♥

    http://patutka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie czytałam jedynie "Zostań jeśli kochasz".

    http://olivia-and-estera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Od siebie bym dodala Nostalgie anioła :)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    http://niekoffanaa.blogspot.com
    Oraz na drugiego bloga: http://nkfn.pinger.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. Atramentowe serce pamiętam z czasów gdy byłam dzieckiem. A Charlie znam tylko z filmu, na którym poryczałam się jak bóbr, bo książki niestety ciężko są dostępne w bibliotekach.

    OdpowiedzUsuń
  36. Kocham cię za Harry'ego i Gwiazd Naszych Winach <3 Poza tym wszystkie z wymienionych raczej przeczytalam :D

    Milego dnia :) http://szyszunia-life.blogspot.com/2014/11/travel-warszawawarsawwarschau-day-1_19.html#more

    OdpowiedzUsuń
  37. Podałaś większość moich ulubionych książek ;)
    http://weronika-werciia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Kocham Harry Potter i Ania z Zielonego wzgórza <3
    Moje dzieciństwo <3

    OdpowiedzUsuń
  39. Atramentowa śmierć, to chyba najlepsza książka z twojego zestawienia :)

    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. uwielbiam Charlie i Wybranych!
    jeśli możesz to poklikaj w kilki w poście u mnie! :)
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/11/pizza-slut-adidas-superstar.html

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja obecnie czytam Alchemika i PLL
    Mega podoba mi się twój szablon

    I styl pisania też masz bardzo ciekawy

    Może obserwacja za obserwację?

    Jeśli się zgadzasz zacznij, napisz u mnie "obserwuję" na końcu komentarza, a ja się odwdzięczę

    MÓJ BLOG ♥ KLIK

    OdpowiedzUsuń
  42. HP najlepszy do czytania! :)
    http://variouseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Zostań, jeśli kochasz oraz Igrzyska Śmierci, idealne książki *o*

    http://choose-poositive-thinking.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  44. Zostań jeśli kochasz muszę przeczytać ! http://gabigabrysia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo fajny post :-)
    Obserwuje i licze na to samo:

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Większość książek z tej listy juz przeczytałam, ale jestem bardzo ciekawa pozycji numer 4 :)

    http://younglonelysoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Część znam ale na pewno mam zamiar w najbliższym czasie przeczytać Charlie ;) Świetna lista ^^ Uwielbiam igrzyska śmierci i harrego pottera :)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja rzadko czytam książki . nie mam czasu ...

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Wybrałaś praktycznie wszystkie książki które czytałam :)
    "Wybrani" - fajna książka (4everSylvain), jednak bardziej podobała mi się druga część.
    "Igrzyska Śmierci" - Uwielbiam... oglądałam dwie części filmu i czytałam całą trylogię jednak niestety nie byłam w kinie :( Problem z dojazdem...
    "Harry Potter" - Zawsze lubiłam Potter'a, jednak nie jarałam się nigdy nim.
    "Opowieści z Narnii" - Była to moja lektura w szkole, ale że ja nie lubię czytać lektur to coś mnie zniechęciło do tej książki ;p
    Nie będę tu rozpisywać więc napisałam te cztery najbardziej znane :)
    Polecam "Upadające królestwa" Morgan Rhodes :)
    Pozdrawiam

    http://kitty-mycat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. zostań jeśli kochasz - genialna książka, jak i film :)

    http://explore-world-viky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Zostań, jeśli kochasz. Igrzyska Śmierci. Złodziejka książek. Gwiazd Naszych Wina. Saga Wybranych! Wiedz, że już Cię uwielbiam <3 Wspaniałe książki.
    Obserwuję i zapraszam http://xxkaarolinana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Fajnee
    http://natga-lifey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Ciekawy post.Czytałam całą serię Harry Potter.Dzięki twojemu opisowi o książce Wybrani,aż chce mi się ją przeczytać.O książce Atramentowe serce już dawno słyszałam i muszę ją przeczytać.A co do naszej Ani z Zielonego Wzgórza,to czytałam pierwszy tom,ale chcę i marzę o tym by przeczytać całą serię<3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje & odwdzięczam się za wszystkie komentarze. <3